onsdag den 13. november 2013

Broderi og tankemylder

 
 Et foredrag der var så inspirerende at der kom
tankemylder på øverste etage, og gjorde
at jeg havde svært ved at falde i søvn i går.

Skals højskole for design og håndarbejde har i
vinteren 2013-2014 en foredragsrække
med spændende kunstnere og designere.
 
I går var det kunstneren Sarah Becker der er
en sand mester i broderi.
Helt fantastisk at få mulighed for at se hendes broderier.
Små tasker, større tasker, smykker, skitsebøger og meget andet. 
Det var et sandt mekka for alle broderi entusiaster.

Ikke røre og ikke tage foto - øv tænkte jeg lige
et splitsekund. Sarah havde et godt budskab til os.
Brug øjnene, oplev og husk i stedet det du har set.
Jeg selv inklusive er altid hurtig med kameraet, for
at få smukke og interessante foto med hjem. I stedet
kunne jeg og øvrige deltagere koncentrere os om
at lytte og se. Det var en af de rigtig gode aftener.

Kig på www.skals.nu og klik på film.
Her ligger en film som DR har lavet i samarbejde med
Skals højskole, hvor du kan se og høre
Sarah Becker fortælle om hendes kunst.

Apropos broderi så er der kun 14 dage
til Karen Marie Dehn kommer i mit
Atelier og holder broderi workshop.
Har du ikke planer for lørdag d. 23. november,
så skulle du måske overveje at:

"Forkæle dig selv med en luksusdag med broderi,
glem alt om kedelige november pligter og slip din kreativitet
og virkelyst fri, sammen med en gruppe broderiglade damer". 
                                                                   Cita fra Karen Marie Dehns blog



Ingen kommentarer:

Send en kommentar